The Allbritton Communications Company was an American media company. Based in Arlington, Virginia, Allbritton was the leading subsidiary of Perpetual Corporation, a private holding company owned by the family of company founder and former Riggs Bank president Joe L. Allbritton. Joe’s son, Robert L. Allbritton, was the Chairman and CEO of Allbritton Communications from 2001 to 2014. He is currently the owner of Capitol News Company, the parent company of political newspaper and website Politico.

Allbritton was the last remaining TV station group to have all of its stations be affiliated with ABC  and the last remaining TV station group to have all its stations have an exclusive affiliation deal with one network, rather than having affiliates aligned with any of the all six major broadcast networks.

Allbritton was previously a major owner of broadcast television stations; it owned a chain of 8 television stations affiliated with ABC, anchored by its Washington, DC flagship WJLA-TV, and NewsChannel 8, a regional cable television network serving the Washington, D.C. metropolitan area. In May 2013, the company put all of its stations for sale, citing a desire to focus exclusively on Politico; they were ultimately sold to the Sinclair Broadcast Group for $985 million. The sale was approved by the FCC on July 24, 2014, following a year-long delay to address improper duopolies in certain markets that would result from the purchase.

The company was formed back in 1975 when Joe Allbritton bought controlling interest The Washington Star Company, including its television and radio stations–WMAL-AM-FM-TV in Washington; WLVA-AM-TV in Lynchburg, Virginia; and WCIV in Charleston, South Carolina. The Federal Communications Commission required him to sell off either the newspaper or the broadcast properties in Washington as a condition of the purchase. By this time, the FCC had tightened its rules on cross-media ownership, and had all but banned one person from owning newspapers and broadcast properties in the same market while grandfathering existing combinations.

However, due to the way Allbritton’s takeover of the Star was structured, the FCC considered it an ownership change and stripped the WMAL stations of their grandfathered protection. Allbritton opted to sell the Star Company’s non-television assets. Both WMAL-TV and WLVA-TV changed their call letters to WJLA-TV and WSET-TV, respectively in 1977, due to FCC rules at the time that prohibited TV and radio stations in the same market, but with different ownership from sharing the same call letters.

Recently Published Stories

Sonia Sotomayor Bio, Age, Education, Parents, Book, Kids, Husband, Religion, Nationality, Family, and Net Worth

Sonia Maria Sotomayor is an American Associate Justice of the Supreme Court. She was nominated by President Barack Obama on May 26, 2009.

Fox News Live Stream, Schedule, Journalists, and Contacts

Fox News is an American cable & satellite news television channel in the Ownership of

SBS Australia

Special Broadcasting Service is a hybrid-funded Australian public broadcasting radio, online and television network. About


Sportsnet is a Canadian English-language sports specialty service. It was established in 1998 as CTV


Telemundo is a North American Spanish-language terrestrial television network owned by Comcast through NBCUniversal. It


The Sports Network is a Canadian English language sports specialty channel. Established by the Labatt


UniMas is an American Spanish language free-to-air television network that is owned by Univision Communications.


Univision is a North American Spanish-language free-to-air television network that is owned by Univision Communications.

Daystar TV

Daystar TV is an American evangelical Christian-based religious television network that is owned by the

CTV Canada

CTV Canada is a Canadian English-language terrestrial television network launched in 1960. Since 2000, it